MOR VE ÖTESİ Menajeri Kim? | 0507 306 54 30 | Konser ve Organizasyon

Menajer Bilgileri

0 507 306 54 30

0 507 306 54 30

Mor ve Ötesi menajeri ile iletişim için hemen 0507 306 54 30 numarasını arayın. Konser, etkinlik, düğün ve organizasyon talepleriniz için profesyonel hizmet!

Sanatçı Hakkında

MOR VE ÖTESİ


SANATÇININ KÜNYESİ VE BAŞLANGIÇ DÖNEMİ

Mor ve Ötesi, 1995 yılında Harun Tekin (vokal, gitar), Kerem Kabadayı (davul), Derin Esmer (gitar) ve Alper Tekin (bas gitar) tarafından İstanbul’da kurulmuştur. Alternatif rock türünde eserler veren grup, Türkiye'nin modern rock müziğinde öncü ve etkili isimlerinden biri olmuştur. Grubun kuruluş amacı, Türkçe sözlü rock müziğe entelektüel ve eleştirel bir perspektif kazandırmak olmuştur. Kurulduğu dönemde yeraltı müzik sahnesinde dikkat çekmeye başlayan Mor ve Ötesi, kısa sürede hem müzikal kalitesi hem de sözlerindeki derinlik sayesinde adından söz ettirmiştir. Erken yıllarında Kadıköy ve Beyoğlu'ndaki müzik kulüplerinde sahne alan grup, zamanla sadık bir dinleyici kitlesi edinmiştir.

KURULUŞ VE ERKEN YILLAR

Grubun ilk kadrosunda yer alan Derin Esmer, daha sonra gruptan ayrılmış ve yerine 2001 yılında Kerem Özyeğen katılmıştır. Bu değişiklik, Mor ve Ötesi'nin müzikal tarzında belirgin bir dönüşüme yol açmıştır. İlk albümleri olan Şehir, 1996 yılında piyasaya sürülmüştür. Bu albümde yer alan şarkılar, Türkiye'nin sosyopolitik atmosferine duyarlılık gösteren sözleri ve melodik rock altyapısıyla dikkat çekmiştir. Özellikle “Yalnız Şarkı” ve “Sabahın Köründe” gibi parçalar, grubun hem müzikal yönünü hem de toplumsal konulara olan ilgisini açık bir şekilde yansıtmıştır.

TARİHSEL DÖNÜMLER VE GELİŞİM

1996 – 2001: ERKEN DÖNEM VE DEĞİŞİM SÜRECİ

1996’da çıkan Şehir albümünden sonra 1999 yılında yayımladıkları ikinci albüm Bırak Zaman Aksın, Mor ve Ötesi'nin daha oturmuş ve derinlikli bir ses anlayışına geçtiğini göstermiştir. Bu albümde yer alan “Yardım Et” ve “Yalnızlık Mevsimi” gibi parçalar, hem eleştirmenlerden olumlu yorumlar almış hem de alternatif müzik çevrelerinde grubun saygınlığını artırmıştır. Bu dönemdeki değişim, kadroda yaşanan yeniliklerle birlikte sanatsal duruşun da daha belirginleşmesine olanak sağlamıştır.

2001 – 2004: “GÜL KENDİNE” VE MÜZİKAL KIRILMA

2001 yılında yayımlanan Gül Kendine albümü, Mor ve Ötesi’nin kariyerinde önemli bir dönüm noktası olmuştur. Yeni gitarist Kerem Özyeğen’in katkıları, grubun müzikal tarzını daha deneysel ve melodik bir yapıya taşımıştır. Bu albüm, grubun sesini daha geniş kitlelere ulaştıran ve konser sayısını arttıran bir çalışmadır. “Küllerinden” ve “Yaz Yaz Yaz” gibi parçalar, sözlerindeki şiirsel anlatımla ve melodik yapısıyla dikkat çekmiştir.

2004: “DÜNYA YALAN SÖYLÜYOR” İLE GENİŞ KİTLELERE ULAŞMA

2004 yılında yayımlanan Dünya Yalan Söylüyor albümü, Mor ve Ötesi'nin Türkiye genelinde tanınmasını sağlayan eser olmuştur. Bu albümde yer alan “Cambaz”, “Bir Derdim Var” ve “Uyan” gibi şarkılar, hem ticari başarı elde etmiş hem de Türkiye'deki genç kuşağın sesi hâline gelmiştir. Albümdeki şarkı sözleri, politik ve sosyal eleştirileriyle geniş yankı uyandırmıştır. Grubun bu dönemdeki başarıları arasında MTV Türkiye Ödülleri ve birçok müzik dergisinin yılın grubu seçkileri yer alır.

2006 – 2008: “BÜYÜK DÜŞLER” VE AVRUPA SAHNESİ

2006 yılında yayımlanan Büyük Düşler albümü, Mor ve Ötesi’nin müzikal olgunluğunu gözler önüne seren karanlık ve yoğun bir çalışmadır. Albümde yer alan “Şirket”, “Küçük Sevgilim” ve “Ayıp Olmaz Mı?” gibi parçalar, ekonomik eşitsizlik, savaş karşıtlığı ve bireysel çöküş temalarını işler. Bu albüm sonrası grup, 2008 yılında Türkiye’yi Eurovision Şarkı Yarışması’nda “Deli” adlı parçayla temsil etmiş ve finale kalarak 7. olmuştur. Bu süreç, Mor ve Ötesi’nin uluslararası tanınırlığını artıran bir adım olmuştur.

2010 – 2012: “MASUMİYETİN ZAYİ OLDUĞU YER” VE SANATSAL AĞIRLIK

2010 yılında çıkan Masumiyetin Zayi Olduğu Yer, albüm yapısı itibariyle daha çok deneysel seslere yer verilen ve sözlerinde varoluşsal sorgulamalar içeren bir çalışma olmuştur. Albüm, müzik otoriteleri tarafından oldukça beğenilmiş ancak ticari olarak önceki albümlere kıyasla daha az ses getirmiştir. Bu dönem, grubun sanatsal çizgisini koruyarak popülerlikten çok derinlikli içerik üretmeye yöneldiği bir evredir.

2022: “SIR” ALBÜMÜ İLE GÜNCEL YÜZ

Grubun son albümü olan Sır, 2022 yılında yayımlanmış ve uzun bir aradan sonra Mor ve Ötesi’nin yeniden güçlü bir şekilde sahalara dönüşünü simgelemiştir. Albümde yer alan “Sultan-ı Yegâh”, “Forsa” ve “Dünyaya Bedel” gibi parçalar, hem eski hayranları hem de genç dinleyiciler tarafından ilgiyle karşılanmıştır. Bu albüm, klasik Mor ve Ötesi tarzını korurken, günümüzün müzikal trendlerine de uyum sağlayan bir yapı sunmuştur.

SANAT STİLİ, TEMALAR VE TOPLUM İLE ETKİLEŞİM

MÜZİKSEL DOKU VE ALTERNATİF YAKLAŞIM

Mor ve Ötesi'nin müziği, klasik rock unsurlarını çağdaş düzenlemeler ve deneysel seslerle harmanlayan bir anlayışa sahiptir. Gitar bazlı melodiler, dikkat çekici riffler ve zaman zaman progresif rock’a kayan yapılar, grubun müzikal karakterini oluşturur. Ayrıca, vokal melodilerinde duygu yüklü geçişler, elektronik öğelerle desteklenen altyapılar ve canlı performanslarda sergilenen yüksek enerji, grubun dinleyiciyi etkileyen başlıca özellikleri arasında yer alır.

LİRİK TEMALAR VE SOSYAL MESAJLAR

Grubun şarkı sözleri, bireysel sıkışmışlık, toplumsal adaletsizlik, özgürlük mücadelesi, çevresel duyarlılık ve siyasi eleştiriler gibi temalar üzerine kuruludur. Özellikle “Bir Derdim Var”, “Şirket” ve “Cambaz” gibi eserlerde bu temalar açıkça gözlemlenebilir. Metaforlar, alegorik anlatımlar ve sembolik dil kullanımı, Mor ve Ötesi’nin lirik anlatımını zenginleştiren başlıca unsurlardır. Bu yönüyle grup, yalnızca bir müzik grubu değil, aynı zamanda döneminin vicdanını dile getiren bir sanat kolektifi olarak değerlendirilmiştir.

TOPLUM İLE ETKİLEŞİM VE POLİTİK YAKLAŞIM

Mor ve Ötesi, toplumun farklı kesimlerine ulaşmayı başarmış ve siyasi olaylar karşısındaki duruşlarıyla sık sık gündeme gelmiştir. Özellikle Gezi Parkı protestoları döneminde açıklamaları ve sosyal medya paylaşımlarıyla dikkat çeken grup, politik meselelere mesafeli değil, bilinçli bir şekilde angaje bir tavır sergilemiştir. Ayrıca çevresel meseleler, eğitim politikaları ve ifade özgürlüğü gibi konularda da çeşitli kampanyalara destek vermiştir. Bu yönüyle sanatın sadece estetik değil, etik bir misyon taşıdığına inandıklarını her fırsatta dile getirmişlerdir.

KALICI MİRAS VE GÜNCEL DURUM

ETKİ VE ALINAN ÖDÜLLER

Mor ve Ötesi, kariyeri boyunca birçok ödül kazanmış ve prestijli festivallerde sahne almıştır. Grup, Türkiye’de alternatif rock müziğin kurumsallaşmasında öncü bir rol üstlenmiş ve genç müzisyenler için ilham kaynağı olmuştur. Aldıkları ödüller arasında Altın Kelebek, Blue Jean Müzik Ödülleri ve MTV Türkiye Ödülleri yer almaktadır. Ayrıca 2008 Eurovision performansları, uluslararası anlamda tanınırlıklarını artıran bir diğer önemli başarıdır.

GÜNCEL DURUM VE GELECEK VİZYONU

Mor ve Ötesi, 2020’li yıllarda da aktifliğini sürdüren ve yeni nesil dinleyicilere ulaşmayı başaran nadir gruplardan biridir. Grubun kurucu üyeleri halen aktif müzik çalışmalarına devam etmekte; konser turneleri, yeni albüm projeleri ve dijital içerik üretimiyle Türkiye’nin en üretken rock gruplarından biri olmaya devam etmektedir. Müzikal olarak geçmiş mirasını korurken yeniliklere açık bir vizyon sergileyen Mor ve Ötesi, hem sahne performansları hem de stüdyo üretimleriyle Türk rock tarihindeki özgün yerini sağlamlaştırmıştır.


MOR VE ÖTESİ Konser etkinlik, balo, düğün, nişan, gala,

Bayii toplantıları festivaller için iletişim no : 0507 306 54 30

MOR VE ÖTESİ konser, düğün, nişan, organizasyon, kaşesi burada.

MOR VE ÖTESİ menajeri. MOR VE ÖTESİ düğün, nişan, balo, gala, festival,

Etkinlikleri için menajeri ile iletişime geçebilirsiniz 0507 306 54 30

Telefon
WhatsApp
Instagram
Facebook